FLORENCJA 2019 – Erasmus +

Rok szkolny 2015/2016Możliwość komentowania FLORENCJA 2019 – Erasmus + została wyłączona

W  dniach 14-18.10.2019  sześć nauczycielek z naszej szkoły: Anna Sławińska, Małgorzata Choncer, Anna Laskowska, Marzanna Rutkowska, Agnieszka Konopko oraz Magdalena Bibik, uczestniczyło w kursie   „Designing Inclusive Learning Environments”  w Europass Academy we Florencji.

W zajęciach uczestniczyli również nauczyciele  z innych krajów europejskich takich jak Łotwa, Cypr, Szwecja, Finlandia, Hiszpania oraz Estonia. Była to dla nas niepowtarzalna okazja do wymiany doświadczeń oraz nawiązania współpracy między szkołami.

Zajęcia dotyczyły tematyki związanej z trudnościami  w uczeniu się takimi jak dysleksja, dysgrafia czy dyskalkulia, zaburzeń emocjonalnych i behawioralnych (ADHD, ADD, depresja, choroba afektywna dwubiegunowa ), Autyzmu, niepełnosprawności intelektualnej i fizycznej oraz upośledzenia rozwojowego. Uczestnicy dzielili się  swoimi doświadczeniami i trudnościami, z jakimi borykają się w swojej pracy.

Kurs  miał na celu głębsze zrozumienie dynamiki zajęć, zachowania uczniów, odnoszonych sukcesów w nauce i zaangażowania rodziców w pomoc ich dzieciom. „Wszyscy jesteśmy wyjątkowi” odzwierciedla podejście, które nauczyciele mogą stosować w klasach, aby zapobiec etykietowaniu, izolacji, zastraszaniu w stosunku do specjalnych potrzeb oraz różnorodności uczniów.

Uczestniczki zostały przeszkolone w zakresie stosowania pozytywnych i praktycznych strategii w celu poprawy skutecznej komunikacji z rodzicami i resztą klasy.  Poznały także skuteczne techniki relaksacyjne i ćwiczenia ruchowe, które mogą mieć zastosowanie w klasie.

 

 

 

 

 

© 2015 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Dobrzyniewie Dużym.
Projekt i realizacja: whitehill.eu

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Zamknij